©koda pożegna Octavię Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PIETRO1973
    Ambiente
    • 2008
    • 240

    ©koda pożegna Octavię Tour

    Witam , ja zaszaleje i dwie poprosze
    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA
  • shado
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 5315
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    ©koda pożegna Octavię Tour

    ©koda Auto do końca br. zakończy produkcję modelu Octavia Tour w zakładzie w Vrchlabí, podała agencja ÈTK.

    Obecnie poza tym modelem produkowana jest obecna wersja Octavii. Aby utrzymać zatrudnienie w zakładzie z około 1,4 tys. pracowników, ©koda rozważa przeniesienie model Roomster z fabryki w Kvasinách. Pojawiły się też pogłoski, że mógłby to być również całkowicie nowy model.

    Octavia Tour produkowana jest od 1996 r. Jej produkcja musi zostać zakończona, ponieważ montowany w niej sillnik nie spełnia norm emisji, które będą obowiązując od 2011 r.

    Obecnie w Vrchlabí dziennie wytwarza się 162 egzemplarze Octavii Tour i 190 sztuk nowej Octavii. Po wygaśnięciu montażu Toura, produkcja nowej wersji wzrośnie o 30 szt. dziennie.

    Źródło: ÈTK, AutomotiveSuppliers.pl
    W marcu liczba nowo zarejestrowanych samochodów w krajach UE była o 10,8 proc. wyższa niż rok wcześniej, podało stowarzyszenie ACEA.
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz

    • kropeck
      RS
      • 2009
      • 2319
      • Octavia II (1Z3)
      • BLF 1.6 FSI 115 KM

      #3
      No to pociągnę ten wątek. Z plotek z tzw. "pierwszej ręki" wiem o tym, że aby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy. Ma być ponoć ciut tylko droższa od Tour'a :-)
      Pozdrawiam,
      Michał

      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

      Komentarz

      • Qulek
        RS
        • 2005
        • 1630
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez shado
        ©koda Auto do końca br. zakończy produkcję modelu Octavia Tour w zakładzie w Vrchlabí, podała agencja ÈTK.
        tego się należało spodziewać..


        kropeck, skąd takie info ??
        BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

        Było O1 jest O3

        Komentarz

        • shado
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 5315
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          No ale między OII, a OIIFL nie ma jakiś mega różnic? Kto by wtedy kupował FL jak OII by była dużo tańsza?
          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

          Komentarz

          • Qulek
            RS
            • 2005
            • 1630
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            shado, no właśnie dlatego pytam skąd info..
            BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

            Było O1 jest O3

            Komentarz

            • blind_walker
              RS
              • 2010
              • 4533
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              kropeck, jak tak będzie, to na OII FL nie będzie dużo chętnych, chyba, że wprowadzą 2 wersje wyposażenia OII i to mocno okrojone...
              mkII 20VT (600h worked)
              Roooooomster

              Komentarz

              • kropeck
                RS
                • 2009
                • 2319
                • Octavia II (1Z3)
                • BLF 1.6 FSI 115 KM

                #8
                Qulek, info od dealera Skody [w Polsce]. Wiem już o tym od około miesiąca, ale ponieważ mi to zostało powiedziane nieoficjalnie, to nie chciałem mówić o tym pierwszy, tym bardziej, że nie mogłem znaleźć na necie informacji o zakończeniu produkcji TOUR'a [chciałem mieć potwierdzenie "na piśmie" zanim coś powiem]. Natomiast kontynuując tę samą plotkę, to ta "nowa wersja tour'a" ma być wprowadzona do sprzedaży dopiero w przyszłym roku, czyli tak akurat jak FL'ka się będzie przedawniać i pokaże się już O3, albo coś w tym rodzaju. Nie zrozumiałem tylko czy produkcja się zacznie już w tym roku i od przyszłego na rynku, czy produkcja dopiero ruszy w przyszłym.
                Aha .... i od kolejnego roku modelowego będzie do wyboru tylko CLIMATRONIC albo .... zwykła suszarka (brak pośredniego CLIMATIC'a) - i też nie jestem tylko pewny, czy dotyczy do tylko Skody, czy dotknie ta zmiana cały koncern VAG.

                Wszystkie powyższe informację proszę nie traktować jako wyroczni - jak dotąd potwierdziła się na razie tylko część z zaprzestaniem produkcji TOUR'a, ale zawsze to jakieś potwierdzenie :-) Celowo na razie pewnie nikt nic nie mówi, żeby czasem nie spadła sprzedaż FL'ki.
                Pozdrawiam,
                Michał

                Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  #9
                  Zamieszczone przez kropeck
                  No to pociągnę ten wątek. Z plotek z tzw. "pierwszej ręki" wiem o tym, że aby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy. Ma być ponoć ciut tylko droższa od Tour'a
                  Szczerze mówiąc pachnie mi to tanią senscją rodem z SE.

                  Komentarz

                  • kropeck
                    RS
                    • 2009
                    • 2319
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BLF 1.6 FSI 115 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Dzida
                    Zamieszczone przez kropeck
                    No to pociągnę ten wątek. Z plotek z tzw. "pierwszej ręki" wiem o tym, że aby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy. Ma być ponoć ciut tylko droższa od Tour'a
                    Szczerze mówiąc pachnie mi to tanią senscją rodem z SE.
                    być może, ale jak wspomniałem wcześniej - do momentu nie potwierdzenia tego w mediach, proszę to traktować jako plotę. Niemniej jednak dodałem, że pierwsza część tej "plotki" już się potwierdziła - koniec TOUR'a.
                    Pozdrawiam,
                    Michał

                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      #11
                      Zamieszczone przez kropeck
                      jak dotąd potwierdziła się na razie tylko część z zaprzestaniem produkcji TOUR'a,
                      no to akurat nie jest sensacja ;-), w przeciwieństwie do tego co się jeszcze nie potwierdziło :roll:
                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      • r2r
                        RS
                        • 2008
                        • 4720
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zakończenie Tour'a musiało nadejść, ale zapychanie jego pozycji na rynku "dwójką" przed liftową, wygląda mi na mega-kosmiczną bujdę na resorach.

                        Już sama lektura poniższego wątku:


                        zwróci uwagę normalnego człowieka na najprostszy fakt, że Tour i "dwójka" to dwa rózne samochody, zarówno pod względem wyglądu jak i kosztów. Nie wiem kto kupi ciemnotę w stylu że "dwójka" to "te same pieniądze" w utrzymaniu co Tour, a po drugie nie chce mi się wierzyć że Skoda będzie odgrzewać kotleta - i to za dużo niższą cenę niż przed laty, zamiast wymyśleć zupełnie coś nowego.

                        Po 1:
                        Poczuł bym sie nieco ustawiony w człona przez koncern Skody będąc właścicielem "dwójki" tuż sprzed liftingu za którą dałem w 2009 około 70000zł, i widząc takową po dwóch latach w salonie za nieco ponad 45000zł. (bo skoro mówimy o celowaniu w portfel tych których cenowo obecnie stać na Tour'a i nic wyżej, to za taką mniej-więcej cene musiały by chodzić odgrzane "dwójki")

                        Po 2:
                        Z jakiej paczki tak "nagle" "dwójka" miałaby się stać samochodem którego koszt utrzymania zjechałby do poziomu Tour'a? Że nagle zaczną tam wkładać zawieszenie z "jedynki" czy coś podobnego? :shock:

                        Po 3:
                        Ludzie wolą nowe, jakie by nie było. Uważam że jeżeli nawet, to na 101% na miejscu Tour'a znjadzie się coś innego i nowego, ale na Boga nie wznowiona "dwójka" sprzed liftu - oznaczałoby to kompletny brak pomyślunku i dużą niefrasobliwość w stosunku do klienta. Wyobrażacie sobie zebranie prezesów Skody - pada pytanie "Kończymy produkcję Tour'a, no ale czym teraz zapchamy ten segemnt rynku?" i ktos wstaje z "genialną" propozycją "Wskrzesimy zza grobu i przywrócimy do produkcji dwójkę sprzed liftu, po co wymyślac coś nowego?, ludzie i tak to kupią". Nie sądzę żeby Skoda i Ci którzą mają w tym koncernie władze decyzyjną myśleli na zasadzie takiej fuszery.

                        Po 3:
                        Moim zdaniem plota Kropeck'a to zwykła plota i taką pozostanie bo sama w sobie kryje mnóstwo paradoksów. Co to wogóle bajka Chryste Panie? Wracać do produkcji O2 sprzed liftu. Garbusa też wznawiali i to kilkakrotnie, ale Octa chyba tak kultowa jeszcze nie jest
                        Artur

                        Komentarz

                        • Tomasz_WS
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 170

                          #13
                          A ja bym kupił tą sprzed liftu bo mi się bardziej podoba. Zawsze w plotce jest jakaś odrobina prawdy. Prawda jest też taka że musza szybko zapełnić lukę po Tourze bo stracą klientów. Jesli zrobią z wyposażeniem tak jak w Tourze (ubozsze pakiety wyposażenia) i tym samym będzie niższa cena to ja jestem za.

                          [ Dodano: Wto 27 Kwi, 10 08:10 ]
                          A jeszcze jedno wazne pytanie - czy silnik 1.9tdi spełnia normy emisji spalin które maja wejść od 2011? i do kiedy będą go montować bez DPF?
                          Focus II FL 1.6tdci

                          Komentarz

                          • capriman
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 199

                            #14
                            W święta na autokracie prezentowali zdjęcia jak może wyglądać O3 i pisali o tym,że po wprowadzeniu trójki-dwójka będzie sprzedawana jako tour i wierzę,że tak będzie bo w ten sposób skoda przedłuża życie swoich aut a używane starsze egzemplarze są chętniej kupowane..Niestety nie mogłem znaleźć już artykułu..

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Co do Toura to jeszcze dobre kilka miesiecy go poklepia, bo w ETCE MY 2011 wytepuje No coz konczy sie pewna historia marki Skoda, bo to pierwszy model ktory zawalczyl z konkurentami, bo jednak Fabia miala inny specyficzny segment do przeskoczenia, no i produkowana jest od 99 a nie 96 roku.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Jac_ek
                                RS
                                • 2009
                                • 1733

                                #16
                                No ale jeśli O2 miała by zastąpić toura, to wszyscy obecni posiadacze O2 dostali by bardzo mocno po kieszeni przy probie odsprzedaży samochodu... raczej Skoda tak nie postąpi lub też cena "nowej" O2 nie będzie taka niska jak obecnego Toura
                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                Komentarz

                                • Tomasz_WS
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 170

                                  #17
                                  ponawiam pytanie - czy w tej całej sprawie chodzi o silnik 1.9 TDI? (niespełnia norm emisji spalin od 2011)?
                                  Focus II FL 1.6tdci

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kropeck
                                    aby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy.
                                    Coś mi tu nie gra. Jeśli wytworzenie pełnej O2FL kosztuje jakieś pieniążki, to nie sądzę, że wytworzenie O2 ze środkiem FL kosztuje znacząco mniej (technologia jest przecież w tym wypadku równie zaawansowana). Idąc dalej tym tropem: skoro O2FL ma kosztować więcej niż O2 ze środkiem FL, to czy to oznacza, że na O2FL Skoda zarabiać będzie wiecej, niż na O2 ze środkiem FL? Dziwne to by było...
                                    Dla mnie takie O2 ze srodkiem FL jako następca TOUR miałoby sens tylko wtedy, gdyby ten samochód był sprzedawany tylko z prostym silnikiem 1.4i lub 1.6i w wersji MORE i był pozbawiony kilku (obecnie seryjnych) systemów bezpieczeństwa, miałby słabsze materiały wykończeniowe, itp. co pozwoliłoby na obniżenie ceny. Jednocześnie O2FL powinien być sprzedawany tylko z silnikami TSI / TDI i z wyposażeniem minimum Ambiente. Wtedy różnica cenowa między O2 a "nowym" O2 TOUR byłaby znacząca... Ale czy wtedy niebyłby to strzał w kolano? Nie wiem, nie znam się na tych wszystkich marketingach...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • xxxmikey
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 351

                                      #19


                                      OCII przed liftem to to raczej nie będzie
                                      Tomasz_WS, jeśli chodzi o Twoje puytanie, to m.in. chodzi o silnik 1.9 TDI, ale nie tylko...
                                      Moja toczka -> tu

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Oferta silnikowa ograniczy sie do 1.6, 1.2TSI, 1.6TDI - wszystkie spelniaja EURO 4 a nawet EURO 5. Do TSI i TDI DSG.

                                        Wersja Mint z klima manualna do ktorej nic nie zamowimy, a ze srodka mozna powyrzucac takie zbyteczne drobiazgi jak regulacje fotela gora/dol regulacje zaglowkow, materialy tansze, troche wygluszen, plastikow spod spodu auta. Naprawde ksiegowy tam znajdzie robote :diabelski_usmiech
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Qulek
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 1630
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          aprawde ksiegowy tam znajdzie robote :diabelski_usmiech
                                          to jest bardziej niż pewne :diabelski_usmiech
                                          BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                          Było O1 jest O3

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9935
                                            • Ford

                                            #22
                                            No to jeśli znajdą "na odchudzaniu" 5.000-7.000zł, to mogłabybyć ciekawa cena.
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Jak patrze na Fiata, na czym da sie zaoszczedzic, to naprawde da sie zrobic budzetowe auto na blaszanych felgach, z obcietym do minimum ukladem elektrycznym itd, same fotele bez regulacji to juz kupa kasy. Lampek w srodku tez nie potrzeba az tyle, albo lusterka elektrycznie sterowane. Jedynie 6 poduch zostanie.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9935
                                                • Ford

                                                #24
                                                Ciekawe, czy Skoda odważyłaby się zrobić O2 TOUR z czarnymi zderzakami, kołami 14" bez pełnych kołpaków, niedzieloną tylną kanapą, bez kurtyn, ESP, centralnego zamka, z manualnymi nieprzyciemnianymi szybami, słabszym wygłuszeniem, itp. Można gdybać, ale rezygnując z takich "bajerów" można faktycznie dużo oszczędzić... Tylko pytanie zabrzmi: czy SKODA chciałaby być postrzegana jako producent tanich/budżetowych samochodów? To już chyba nie jest ten sam co kiedyś producent, który wypuszczał Fabię bez wspomagania i z czarnymi zderzakami...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • bzyq_74
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 3467
                                                  • Volkswagen
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                                  #25
                                                  W końcu jakaś męska decyzja.
                                                  A może pójdą w ślady Garbusa i przeniosą produkcję do Meksyku. :twisted:
                                                  MARCIN
                                                  Mój szkodnik

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...