Witam , ja zaszaleje i dwie poprosze
©koda pożegna Octavię Tour
Zwiń
X
-
©koda pożegna Octavię Tour
©koda Auto do końca br. zakończy produkcję modelu Octavia Tour w zakładzie w Vrchlabí, podała agencja ÈTK.
Obecnie poza tym modelem produkowana jest obecna wersja Octavii. Aby utrzymać zatrudnienie w zakładzie z około 1,4 tys. pracowników, ©koda rozważa przeniesienie model Roomster z fabryki w Kvasinách. Pojawiły się też pogłoski, że mógłby to być również całkowicie nowy model.
Octavia Tour produkowana jest od 1996 r. Jej produkcja musi zostać zakończona, ponieważ montowany w niej sillnik nie spełnia norm emisji, które będą obowiązując od 2011 r.
Obecnie w Vrchlabí dziennie wytwarza się 162 egzemplarze Octavii Tour i 190 sztuk nowej Octavii. Po wygaśnięciu montażu Toura, produkcja nowej wersji wzrośnie o 30 szt. dziennie.
Źródło: ÈTK, AutomotiveSuppliers.pl
-
-
No to pociągnę ten wątek. Z plotek z tzw. "pierwszej ręki" wiem o tym, że aby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy. Ma być ponoć ciut tylko droższa od Tour'a :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Qulek, info od dealera Skody [w Polsce]. Wiem już o tym od około miesiąca, ale ponieważ mi to zostało powiedziane nieoficjalnie, to nie chciałem mówić o tym pierwszy, tym bardziej, że nie mogłem znaleźć na necie informacji o zakończeniu produkcji TOUR'a [chciałem mieć potwierdzenie "na piśmie" zanim coś powiem]. Natomiast kontynuując tę samą plotkę, to ta "nowa wersja tour'a" ma być wprowadzona do sprzedaży dopiero w przyszłym roku, czyli tak akurat jak FL'ka się będzie przedawniać i pokaże się już O3, albo coś w tym rodzaju. Nie zrozumiałem tylko czy produkcja się zacznie już w tym roku i od przyszłego na rynku, czy produkcja dopiero ruszy w przyszłym.
Aha .... i od kolejnego roku modelowego będzie do wyboru tylko CLIMATRONIC albo .... zwykła suszarka (brak pośredniego CLIMATIC'a) - i też nie jestem tylko pewny, czy dotyczy do tylko Skody, czy dotknie ta zmiana cały koncern VAG.
Wszystkie powyższe informację proszę nie traktować jako wyroczni - jak dotąd potwierdziła się na razie tylko część z zaprzestaniem produkcji TOUR'a, ale zawsze to jakieś potwierdzenie :-) Celowo na razie pewnie nikt nic nie mówi, żeby czasem nie spadła sprzedaż FL'ki.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckNo to pociągnę ten wątek. Z plotek z tzw. "pierwszej ręki" wiem o tym, że aby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy. Ma być ponoć ciut tylko droższa od Tour'a
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez kropeckNo to pociągnę ten wątek. Z plotek z tzw. "pierwszej ręki" wiem o tym, że aby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy. Ma być ponoć ciut tylko droższa od Tour'aPozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckjak dotąd potwierdziła się na razie tylko część z zaprzestaniem produkcji TOUR'a,- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zakończenie Tour'a musiało nadejść, ale zapychanie jego pozycji na rynku "dwójką" przed liftową, wygląda mi na mega-kosmiczną bujdę na resorach.
Już sama lektura poniższego wątku:
zwróci uwagę normalnego człowieka na najprostszy fakt, że Tour i "dwójka" to dwa rózne samochody, zarówno pod względem wyglądu jak i kosztów. Nie wiem kto kupi ciemnotę w stylu że "dwójka" to "te same pieniądze" w utrzymaniu co Tour, a po drugie nie chce mi się wierzyć że Skoda będzie odgrzewać kotleta - i to za dużo niższą cenę niż przed laty, zamiast wymyśleć zupełnie coś nowego.
Po 1:
Poczuł bym sie nieco ustawiony w człona przez koncern Skody będąc właścicielem "dwójki" tuż sprzed liftingu za którą dałem w 2009 około 70000zł, i widząc takową po dwóch latach w salonie za nieco ponad 45000zł. (bo skoro mówimy o celowaniu w portfel tych których cenowo obecnie stać na Tour'a i nic wyżej, to za taką mniej-więcej cene musiały by chodzić odgrzane "dwójki")
Po 2:
Z jakiej paczki tak "nagle" "dwójka" miałaby się stać samochodem którego koszt utrzymania zjechałby do poziomu Tour'a? Że nagle zaczną tam wkładać zawieszenie z "jedynki" czy coś podobnego? :shock:
Po 3:
Ludzie wolą nowe, jakie by nie było. Uważam że jeżeli nawet, to na 101% na miejscu Tour'a znjadzie się coś innego i nowego, ale na Boga nie wznowiona "dwójka" sprzed liftu - oznaczałoby to kompletny brak pomyślunku i dużą niefrasobliwość w stosunku do klienta. Wyobrażacie sobie zebranie prezesów Skody - pada pytanie "Kończymy produkcję Tour'a, no ale czym teraz zapchamy ten segemnt rynku?" i ktos wstaje z "genialną" propozycją "Wskrzesimy zza grobu i przywrócimy do produkcji dwójkę sprzed liftu, po co wymyślac coś nowego?, ludzie i tak to kupią". Nie sądzę żeby Skoda i Ci którzą mają w tym koncernie władze decyzyjną myśleli na zasadzie takiej fuszery.
Po 3:
Moim zdaniem plota Kropeck'a to zwykła plota i taką pozostanie bo sama w sobie kryje mnóstwo paradoksów. Co to wogóle bajka Chryste Panie? Wracać do produkcji O2 sprzed liftu. Garbusa też wznawiali i to kilkakrotnie, ale Octa chyba tak kultowa jeszcze nie jestArtur
Komentarz
-
-
A ja bym kupił tą sprzed liftu bo mi się bardziej podoba. Zawsze w plotce jest jakaś odrobina prawdy. Prawda jest też taka że musza szybko zapełnić lukę po Tourze bo stracą klientów. Jesli zrobią z wyposażeniem tak jak w Tourze (ubozsze pakiety wyposażenia) i tym samym będzie niższa cena to ja jestem za.
[ Dodano: Wto 27 Kwi, 10 08:10 ]
A jeszcze jedno wazne pytanie - czy silnik 1.9tdi spełnia normy emisji spalin które maja wejść od 2011? i do kiedy będą go montować bez DPF?Focus II FL 1.6tdci
Komentarz
-
-
W święta na autokracie prezentowali zdjęcia jak może wyglądać O3 i pisali o tym,że po wprowadzeniu trójki-dwójka będzie sprzedawana jako tour i wierzę,że tak będzie bo w ten sposób skoda przedłuża życie swoich aut a używane starsze egzemplarze są chętniej kupowane..Niestety nie mogłem znaleźć już artykułu..
Komentarz
-
-
No ale jeśli O2 miała by zastąpić toura, to wszyscy obecni posiadacze O2 dostali by bardzo mocno po kieszeni przy probie odsprzedaży samochodu... raczej Skoda tak nie postąpi lub też cena "nowej" O2 nie będzie taka niska jak obecnego Toura- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckaby zalepić dziurę cenową po Octavia Tour (tanie auto) ma być produkowana O2 (przed FL), ale z całym wyposażeniem z O2 FL, czyli zegary, elektryka i wszystkie inne bebechy.
Dla mnie takie O2 ze srodkiem FL jako następca TOUR miałoby sens tylko wtedy, gdyby ten samochód był sprzedawany tylko z prostym silnikiem 1.4i lub 1.6i w wersji MORE i był pozbawiony kilku (obecnie seryjnych) systemów bezpieczeństwa, miałby słabsze materiały wykończeniowe, itp. co pozwoliłoby na obniżenie ceny. Jednocześnie O2FL powinien być sprzedawany tylko z silnikami TSI / TDI i z wyposażeniem minimum Ambiente. Wtedy różnica cenowa między O2 a "nowym" O2 TOUR byłaby znacząca... Ale czy wtedy niebyłby to strzał w kolano? Nie wiem, nie znam się na tych wszystkich marketingach...
Komentarz
-
-
OCII przed liftem to to raczej nie będzie
Tomasz_WS, jeśli chodzi o Twoje puytanie, to m.in. chodzi o silnik 1.9 TDI, ale nie tylko...Moja toczka -> tu
Komentarz
-
-
Oferta silnikowa ograniczy sie do 1.6, 1.2TSI, 1.6TDI - wszystkie spelniaja EURO 4 a nawet EURO 5. Do TSI i TDI DSG.
Wersja Mint z klima manualna do ktorej nic nie zamowimy, a ze srodka mozna powyrzucac takie zbyteczne drobiazgi jak regulacje fotela gora/dol regulacje zaglowkow, materialy tansze, troche wygluszen, plastikow spod spodu auta. Naprawde ksiegowy tam znajdzie robote :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Jak patrze na Fiata, na czym da sie zaoszczedzic, to naprawde da sie zrobic budzetowe auto na blaszanych felgach, z obcietym do minimum ukladem elektrycznym itd, same fotele bez regulacji to juz kupa kasy. Lampek w srodku tez nie potrzeba az tyle, albo lusterka elektrycznie sterowane. Jedynie 6 poduch zostanie.
Komentarz
-
-
Ciekawe, czy Skoda odważyłaby się zrobić O2 TOUR z czarnymi zderzakami, kołami 14" bez pełnych kołpaków, niedzieloną tylną kanapą, bez kurtyn, ESP, centralnego zamka, z manualnymi nieprzyciemnianymi szybami, słabszym wygłuszeniem, itp. Można gdybać, ale rezygnując z takich "bajerów" można faktycznie dużo oszczędzić... Tylko pytanie zabrzmi: czy SKODA chciałaby być postrzegana jako producent tanich/budżetowych samochodów? To już chyba nie jest ten sam co kiedyś producent, który wypuszczał Fabię bez wspomagania i z czarnymi zderzakami...
Komentarz
-
Komentarz